מדי פעם, אנחנו נאלצים להחליף מיסבים בנאבות של גלגלי אופנועי השטח שלנו.
ישנן כמה סיבות לכך שיש צורך להחליפם.
• בלאי משימוש-המיסב כבר חופשי, ואין אנו רוצים לחכות שיתפרק ועל כן נחליפהו קודם לכך.
כשהמיסב חופשי, האופנוע מרגיש לא יציב ולפעמים אף נוסע בשמיניות. הדרך לבדוק מיסב חופשי היא להרים את הגלגל באוויר, לתפוש משני קצותיו ולטלטל את הגלגל מצד לצד. אם מורגש חופש בציר הגלגל, יש להחליף את המיסבים. במקרים נדירים יותר, הציר יישאר במקום אבל יהיה חופש בין הנאבה (טבור הגלגל או לב הגלגל) לחישוק. במקרה כזה, חייבים להחליף את כל השפיצים כי הם השתחררו או נשברו או גם וגם.
• המיסב תפוס-חול, קורוזיה או לכלוך אחר , נכנסו לתוך המיסב ותקעו אותו. במקרה כזה, הגלגל יסתובב קשה או לא יסתובב כלל.
• שבר מכני-קורה בגלל כמה סיבות כגון הרכבה לא נכונה, אי שימת לב ואי החלפת המיסב בזמן ועוד.

• החלפת המיסבים היא מלאכה עדינה ואם אינך אדם טכני מוטב להשאירה לבעל מקצוע.

• קודם נדרש לחלוץ את מחזירי האבק, רצוי בעזרת כלי ייעודי ולאחר מכן המיסבים. הדרך הטובה ביותר בלי לפגוע בנאבה היא להשתמש בחולץ יעודי לפי קוטר המיסב. החולץ נכנס לתוך המיסב ואז דופקים את המיסב החוצה. במקרים רבים חייבים לחמם את המיסבים כדי שיצאו.

• באופנועים כגון HONDA CR/CRF/XR, נדרשים כלים מיוחדים שאותם אין לכל אחד בבית וגם לא בכל מוסך. בצד אחד של הנאבה יושב אום עם ששה שקעים מלבניים (CR/CRF) או 4 שקעים עגולים (XR)שאותו ניתן לחלוץ רק בעזרת כלים ספציפיים. לצערי כמה אנשים פנו לעזרתי לאחר שניסו ולא הצליחו לפתוח אומים אלו באמצעם ביתיים(מברג, אזמל)אבל זה מאוחר מדי כי האום נהרס והנאבה גם ולא הייתה ברירה אלא להחליפם.


• בשלב הבא מנקים את פנים הנאבה ומורחים גריז כדי להכניס את המיסבים בקלות, ואז מכניסים את המיסבים. גם להכניס מיסבים יש לדעת איך ואחרי שגם אני ממרומי שנות נסיוני הרסתי נאבה, בניתי מכשיר מיוחד (שאין כמוהו בשום מקום אחר) להכנסת מיסבי גלגלים אל הנאבות שלהם.



• לאחר הכנסת המיסבים החדשים וסגירת האום הספציפי באופנועי HONDA, יש להחזיר את מגיני האבק הישנים או להחליפם בחדשים לפי הצורך.
• העבודה הושלמה.